Facebook Annoncering

På Facebook kan du ramme din målgruppe meget præcist med skræddersyede Facebook kampagner og Facebook annoncering.

Der findes en lang række forskellige annoncetyper og -muligheder på Facebook og vi vil sammen med dig, finde den bedste annonceringsstrategi på Facebook for dig og din virksomhed uagtet om dit mål med annonceringen er at skabe mere trafik til dit website, generere salg eller noget helt tredje.

Vi står klar til at hjælpe og rådgive dig til den rette strategi for dig på Facebook.

WordPress udvikling

Ring til TobiasHvorfor Facebook annoncering?

  • Din målgruppe ER på Facebook
  • Du kan målrette din annoncering meget præcist på Facebook
  • Facebook brugerne interagerer godt med indholdet og er vant til at interagere med Facebook annoncerne
  • Du kan lave en annoncetype, der matcher præcist det formål, du annoncerer for
  • Du får konkret data, der giver dig indsigt i din målgruppe og deres interaktion med annoncerne
  • Retargeting på Facebook performer generelt rigtig godt

 

Annonceringstyper på Facebook

Der findes en række forskellige annonceringstyper på Facebook, som vælges ud fra det formål, Facebook annonceringen har.

Her er de forskellige annoncetyper:

  • Trafik til dit website
  • Websitekonverteringer (eksempelvis salg)
  • Opslagsengagement
  • Fremvisning af produkter
  • Likes af din Facebookside
  • App installationer
  • App engagement
  • Lokalt kendskab
  • Begivenhedssvar
  • Hentninger af tilbud
  • Videovisninger
  • Retargeting Ads på Facebook

– nedenfor vil du få beskrevet de væsentligste af annoncetyperne.

Hør mere om Facebook ads

 

Trafik og konverteringer – Klik til website

Facebook klik til websiteHvis formålet med din Facebook-annoncering er, at skaffe mere trafik til din hjemmeside, er “klik til website”-annonceformen den rette for dig.

Med denne annonceringsform vil du gøre hele din annonce klikbar og brugeren vil derved, ved et klik, blive sendt ind på din hjemmeside. Det er dog stadig muligt at like, dele og kommentere opslaget, ligesom man også kan annoncere med både video og et eller flere billeder.

Retargeting på Facebook – Klik til website

Der er, ligesom vi kender det fra Google AdWords’ displaynetværk, muligt at lave retargeting kampagner på Facebook.

De annoncer af denne annoncetyper bliver kun vist for de brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside. Ofte konverterer brugerne ikke første gang de besøger din hjemmeside – og er det tilfældet, er gode retargeting kampagner på Facebook også ofte en rigtig god idé.

Brugeren kender din side og ser dit banner på Facebook, hvor brugerne også ofte er gode til at interagere med de indhold, de vises.

Kom ud med dit budskab – Opslagsengagement

Dette vil ofte være et opslag på din Facebookside, som performer godt, og som du ønsker skal have bedre rækkevidde.

Her er det nemt at booste dit opslag og vælge en målgruppe, men vidste du, at det er muligt at booste det mod en meget nøje udvalgt målgruppe? Det kan vi hjælpe dig med at gøre, således at du får segmenteret dig frem til den helt rette målgruppe med størst mulig gevinst.

Få flere fans – Likes på din Facebookside

Facebook like kampagneDet er godt at have fans – du kan tale direkte til dem via dine organiske opslag, og samtidig kan de figurere som ambassadører af dit brand og din virksomhed.

På Facebook er man mere tilbøjelig til at “synes godt om” et opslag eller endda kommentere, hvis man som bruger kan se, at der allerede er mange andre der gør det.

Social proof er et vigtigt aspekt, når man taler om Facebook annoncering. Derfor er det også vigtigt at du arbejder med, at få flere likes på din Facebookside.

 

Tag et uforpligtende møde og hør mere om mulighederne

Vi er altid klar til en uforpligtende snak om din Facebook annoncering. Uanset om den allerede kører, eller du bare overvejer at komme i gang.

Andreas Solgaard

Partner

22 48 20 02

JEG KAN HJÆLPE DIG

Bliv kontaktet af Andreas