Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

GOOGLE GRANTS

Gratis annoncering for NGO’er

Google Ad Grants: Sådan får du 10.000 USD til din Google Ads annoncering gratis hver måned
Er din virksomhed en non-profitorganisation, så har du mulighed for at annoncere gratis for op til 10.000 $ pr. måned på søgenetværket. Det betyder at jeres virksomhed kan ligge øverst på Google med en Google Ads annonce, når brugerne laver søgninger der er relevante for jeres virksomhed.

Priseksempel 1

  • Google Ads optimering
  • Løbende overvågning
  • Månedlig rapport og gennemgang af denne
  • Fra 3.800 kr. pr md

Kontakt Become og hør mere om, hvordan vi samarbejder med NGO’er.

Læs videre nedenfor og få en endnu større indsigt i vores arbejde med Google Ad Grants samt hvordan vi kan hjælpe dig.

Google Grants vedligeholdelse/optimering

Google Grants er en unik mulighed for nonprofitorganisationer, der ønsker at nå ud med et budskab i forhold til den sag de kæmper for. Google stiller dog nogle høje krav til at annonceringen, som indebærer høj og relevant kvalitet. Derfor er der nogle klare politikker, som man skal overholde – det betyder at man som annoncør skal afsætte tid af til at vedligeholde og optimere sin konto.

Vi ser ofte at NGO’ers Google Grants konti ikke lever op til Googles krav. De krav der skal overholdes lyder som følgende:

    • Løbende optimering
    • Enkeltstående søgeord er ikke tilladt
    • Unødvendige generiske ord er ikke tilladt
    • Søgeord med kvalitetsresultat på 1 eller 2 er ikke tilladt
    • CTR skal være på mindst 5%
    • Hvis relevant, kræves gyldig konverteringssporing
    • Mindst to annoncer pr. annoncegruppe
    • Mindst to annoncegrupper pr. kampagne
    • Mindst to annonceudvidelser

Sidst men ikke mindst skal programundersøgelsen vedligeholdes.

Vi er det professionelle Google Ads bureau, som kan opsætte dine kampagner og rapportere effektivitet.  Kontakt Become her.

Tag det næste skridt og bliv kvalificeret til Google Grants

Så hvordan bliver din NGO kvalificeret til Google Grants? Det kan være en langhåret proces at blive godkendt af Google. Derfor har vi samlet de vigtigste punkter, som du skal være særlig opmærksom på, inden du sender ansøgningen afsted til Google.

  • Første punkt: Organisationerne skal være velgørende nonprofitorganisationer og have et godt omdømme i det tilhørende land: Det er ikke så gennemskueligt, hvordan Google vurderer, om en NGO har et godt omdømme. Så hvis du som udgangspunkt opfører dig ordenligt og overholder lovgivningen, burde du kunne sætte et hak her.
  • Andet punkt: Danske organisationer skal være registreret hos TechSoup Danmark, der er TechSoup Globals regionale afdeling. Link: https://techsoup.dk/registrer_din_organisation
  • Tredje punkt: Organisationer skal være godkendt af det skatteministeriet i Danmark til at modtage donationer.
  • Fjerde punkt: Det skal være en aktiv hjemmeside, der indeholder relevant og pålidelige oplysninger, så brugere ikke er i tvivl om at forstå organisationens formål, fx mission og vision. Derudover må de kommercielle aktiviteter ikke være det primære formål med dit website.

Guide til ansøgningsprocessen til Google Grants – sådan gør du

Inden du går i gang med ansøgningen, skal du være opmærksom på at nogle typer organisationer på forhånd ikke kan blive kvalificeret. Eksempelvis: skoler, akademiske institutioner, universiteter, hospitaler, sundhedsorganisationer og stats- og offentlige instanser.

Fremgangsmåden er noget simpelt. Når du klikker ind på ”Ansøg om Google til nonprofitorganisationer” https://www.google.com/nonprofits/account/signup/us?hl=da, skal du oplyse hvilket land, som din organisation er registreret i og angive dit valideringstoken fra TechSoup. Google validerer din organisation i samarbejde med TechSoup og ansøgninger gennemgås inden for 2-14 hverdage. Når din ansøgning er færdigbehandlet og organisationen er blevet godkendt af Google, kan du tilmelde dig Google Ad Grants og en række andre produkter.

Hvordan kan vi hjælpe dig? Løbende Google Grants optimering

Vi har stor erfaring med at arbejde med Google Grants konti og hjælpe NGO’er med at få mest muligt ud af den mulighed Google Grants tilbyder- det er altså muligt at drive rigtig meget relevant og god trafik til hjemmesiden helt gratis.

Det skal som nævnt dog vedligeholdes, men strategien bag bør også optimeres og evalueres. Vi har lavet et unikt abonnement, som er skræddersyet til løbende optimering og vedligeholdelse af din Google Ad Grants Konto.

Google Ad Grants vedligeholdelse

Google Ads Grants vedligholdelse 

  • Løbende overvågning af konto
  • Løbende sikring af at kontoen overholder politikkerne for Grants konti
    • Optimering af kvalitetsresultat
    • Optimering og sikring af CTR +5%
    • Sikring af korrekt struktur
  • Månedlig optimering
  • Månedlig rapport

Pris: 3.800 DKK (eks. moms) pr. måned

Bemærk at der ingen binding er på abonnementet og det kan derfor opsiges ved udgangen af hver måned.

Læs her om en af vores kunder vi har lavet Google Grants annoncering for

Hos Become har vi også erfaring med at rådgive og håndtere NGO’ers online annoncering, både på Facebook og Google.

Da vi sommers blev kontaktet af en kunde, var det på bagrund af, at kunden havde modtaget en advarselsmail fra Google. Kunden havde præcis 14 dage til at sørge for at deres Google Grants konto igen levede op til Googles programpolitikker, ellers ville den blive lukket.

Kundens største problem var, at der ikke var blevet optimeret på deres Google Ad Grants konto over en længere periode. Kunden havde derfor ikke det fulde overblik over problemets omfang og den seneste udvikling på kontoen.

Google Grants kontoen var løbet løbsk – større optimeringsarbejde var løsningen

Igennem længere tid, var der ikke optimeret på kontoen, ud fra Google “Best Practise”, som er Googles egen anbefalinger til, hvordan man bl.a. opbygger en korrekt kampagnestruktur.

Kundens kampagner indeholdt mange fejl og størstedelen overholdte ikke Google Grants programpolitikker.

Sammenspillet mellem annoncetekster og de udvalgte søgeord var den største problematik. Kvalitetsresultatet var langt under det tilladte. Kvalitetsresultatet er et estimat af kvaliteten af ens annoncer, søgeord og landingssider. Det rapporteres som et tal på en skala fra 1 til 10. Helt konkret var der for mange generiske og irrelevante søgeord.

Nedenstående illustration viser hvilken udvikling, vi har bidraget til på kundens Google Ad Grants konto: En større stigning i trafik til hjemmesiden (blå graf) og stigning i CTR (grøn graf) samt et fald i klikpriser (gul graf).

Selvom antallet af eksponeringer er faldet (rød graf), steg trafikken med 24,23% den første måned og 88,24% måneden efter. Før vi gik i gang med optimeringsarbejdet var gennemsnits CTR 10,99%. Efter vores optimeringsarbejde fik vi øget CTR til 30,10% den første måned. CTR kan anvendes til at måle, hvor effektive ens søgeord og annoncer er.
Det er et procenttal, der angiver, hvor ofte de personer, der ser din annonce, ender med at klikke på den (billede herunder mangler desværre, vi arbejder på sagen).

Retningslinjer og programpolitikker for Google Ad Grants

Tjeklisten for overholdelse af politikker for Google Ad Grants:

  • Enkeltstående søgeord er ikke tilladt
  • Ingen unødvendigt generiske søgeord er tilladt
  • Sæt søgeord med kvalitetsresultat på 1 eller 2 på pause med en automatisk regel
  • Der skal opretholdes en klikrate (CTR, click-through rate) på mindst 5 % hver måned
  • Hvis det er relevant, skal du have gyldig konverteringssporing
  • Der skal være mindst to annoncer pr. annoncegruppe
  • Der skal være mindst to annoncegrupper pr. kampagne
  • Der skal være mindst to annonceudvidelser med undersidelinks
  • Programundersøgelser skal besvares

Det kræver altså en viden om, hvilke spilleregler der gør sig gældende i Google Ad Grants. Når det er sagt, så er Google Ad Grants en oplagt mulighed til annoncering af NGO’er. Det er både attraktivt for folk, der sidder i NGO’er – da de får muligheden for at annoncere ’gratis’ i en periode. Yderligere er det en god måde for Google at tiltrække flere brugere ved at fastlægge et beløb NGO’erne kan starte deres annonceringsrejse på.

NGO’er vi hos Become har lavet Google Ad Grants annoncering for:

  • Sex og Samfund
  • Alzheimerforeningen
  • Diabetesforeningen

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: