Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Hvad kan du lære af vores nye hjemmeside?

Henrik
Henrik Christiansen
Partner

I de seneste måneder har vi arbejdet på ny Beruf hjemmeside. Tiden var løbet fra den gamle og med den nye ville vi gerne lave en hjemmeside, hvor vi kunne vise vores tekniske evner og samtidig have en skarp profil. Til hosting af din hjemmeside anbefaler vi Skywalkr.io, som er udbyder af WordPress Hosting. Der har været mange designs, redesigns, diskussioner, tekstændringer og generelt arbejde med at få opbygget hjemmesiden, så vi tager den medicin, vi altid selv snakker om:

Se din hjemmeside som en tragt. Fokuser på et par budskaber og gør det nemt for brugeren at handle på dem

Efter en masse hårdt arbejde, er vi nu i luften med hjemmesiden. Arbejdet stopper ikke her og fremover vil vi splitteste, optimere og udbygge den, så vi hele tiden har en løsning, der er et webbureau værdig.

Berufs WordPress hjemmeside


Udover at være (hvis jeg selv skal sige det) et teknisk mesterstykke, takket være vores dygtige udviklere, Michael og Martin, er vores nye hjemmeside enkel, funktionel og lavet til at vise nogle af vores bedste kvaliteter frem. 

Gode råd til din hjemmeside


Vi har haft meget fokus på hastighed og på at lave et godt fundament, som vi løbende kan arbejde videre med. Det duer ikke at bruge en masse tid og ressourcer på at få en god hjemmeside op at stå, hvis man glemmer alt om vedligeholdelse i det samme man lancerer. Husk på du bliver nødt til at vedligeholde og udbygge din hjemmeside, når den først er online.

Her er et nogle ting, der er værd at nævne om vores nye hjemmeside, som også kan gavne din hjemmeside:

Hjemmesiden er (naturligvis) lavet i WordPress


Vores hjemmeside er selvfølgelig udviklet i WordPress. Det er vores speciale og hvordan skulle vi kunne anbefale andre at få en hjemmeside i WordPress, hvis vi ikke selv brugte det.

Halvdelen af Beruf består af Google AdWords og Analytics folk. Altså ikke hjemmesidehajer. Med WordPress er de heldigvis ikke sat af, så de også kan bidrage med blogindlæg og opdateringer, uden at vi skal se dem bryde sammen i fortvivelse over at skulle bruge et uoverskueligt CMS.

Kald mig bare gammeldags, men jeg foretrækker at mine kolleger ikke begynder at ryste og græde, hvis jeg beder en af dem opdatere noget tekst på hjemmesiden.

Den er responsive


Det er en selvfølge for de fleste, at hjemmesider skal være responsive. Altså  at de tilretter sig til forskellige skærmstørrelser og enheder som mobiler og tablets. Men det er så vigtigt for brugeroplevelsen og din placering i Google, at jeg alligevel har taget det med her.

Google lægger mere og mere vægt på, at din hjemmeside er optimeret til alle typer devices. Desuden kommer omkring 50% af hjemmesidetrafikken typisk fra mobilenheder.

Den indlæses på under et sekund

Vores hjemmeside indlæses nu på under et sekund. Det har en stor betydning for besøgende, men også for vores placering i Google. Målet er at komme under 0,5 sekund (500 millisekunder), hvilket nok skal lykkes.


Vores hjemmeside er selvfølgelig også designet til at indlæse hurtigt og derfor er det “nemt nok” at opnå i forhold til meget store og indholdstunge hjemmesider. Hastighed bør dog være højt på din liste over krav til ny hjemmeside. Her er nogle af de værktøjer vi bruger til at barbere millisekunder af indlæsningstiden:

Digital Ocean


I lang tid brugte vi primært Meebox til hosting. Jeg vil rigtig gerne elske Meebox, for det er et dansk firma med en god målsætning og iværksætterfølelse, men på det sidste har der været en del problemer med deres services. Både for os og vores kunder.

Nu bruger vi – og anbefaler – Digital Ocean til hosting (Med dette link får du $10 i kredit, når du opretter dig).

Udover at være billige og give os mere kontrol over vores hosting, har det gjort vores hjemmesider markant hurtigere.

Bemærk, at man kan ikke have sine mailkonti hos Digital Ocean, så der bruger vi Google Apps for Business i stedet.

CloudFlare


Vi bruger content delivery network’et (CDN) CloudFlare, der gør os til en del af et større netværk af CloudFlare-hjemmesider. Det lægger et beskyttende filter på vores hjemmeside, som sørger for at beskytte mod nogle hackerangreb. Det får samtidig vores hjemmeside til at indlæse hurtigere. Det er gratis at bruge og virker ikke kun til hjemmesider i WordPress, så der er ingen undskyldning for ikke at bruge det.

SVG grafik


Vi laver vores ikoner og grafikker i formatet SVG (Scalable Vector Graphics). Det gør at vores grafikker næsten ikke fylder noget (2-3 kb) og at de alligevel står knivskarpt uanset hvor små eller store de skal være på hjemmesiden. Der er meget at vinde på at grafikker så vidt muligt laves i SVG, da billeder og grafikker ofte er en af de store syndere, når det kommer til at sænke hastigheden.

SSL certifikat


SSL krypterer information imellem afsender og modtager. Det giver med andre ord tryghed, så både vi og besøgende på hjemmesiden ved, at der ikke er nogen, der lytter med. Nu kan jeg kan høre dig udbryde:

Slap dog af, I er ikke en webshop, så hvor vigtigt kan det lige være at beskytte data der sendes frem og tilbage?

Så så, godt ord igen! Det er vigtigt for os at beskytte vores besøgende og kunder. Samtidig er Google begyndt at se på sikkerhed som en faktor i ens placering i Googles søgeresultater. Alene det er grund nok til at få sat SSL på din hjemmeside. Det koster os kun 100 kr pr år, så set i det lys er det også investeringen værd.

Google Analytics opsætning

For at kunne forbedre og videreudvikle vores hjemmeside, skal vi bruge noget data. Vi skal se om besøgende rent faktisk bruger hjemmesiden, som vi ønsker. Det gør vi bl.a. ved at sætte Analytics events ind på hjemmesiden og konverteringssporing af disse på Google Analytics-kontoen. Ved at opsætte sporing af målene for hvad vi ønsker af vores besøgende, kan vi også lettere vurdere om vores hjemmeside er en succes og om vores videre arbejde med den giver de ønskede resultater.

Hjemmesiden er en investering og et værktøj for os, ligesom den bør være for din virksomhed. Derfor skal man selvfølgelig også holde øje med sin investering, så det ikke bare er et sort hul uden mulighed for at måle på konkrete henvendelser samt andre relevante mål.

Splittest


Når hjemmesiden er online, er det tid til at forbedre, udbygge og sørge for, at besøgende får så god en oplevelse som muligt og opfylder vores mål. Med et andet ord: Konverteringsoptimering.

Der er sikkert nogle forbedringsmuligheder, som du først lægger mærke til, når hjemmesiden er online. En af de ting vi ser på, er at det er nemt og tydeligt at se vores kontaktoplysninger. Vi bruger Visual Website Optimizer til at splitteste forskellige elementer på vores hjemmeside. Vi har selvfølgelig nogle hypoteser og ideer om, hvad der fungerer bedst, men i stedet for at gætte, vil vi gerne have nogle tal, der på- eller afviser de ting vi antager.

(Læs mere om konverteringsoptimering og splittests i dette blogindlæg)

Dit projekt


Jeg håber, du kunne bruge nogle af vores erfaringer til din egen hjemmeside. Det bør i hvert fald være nogle pointer du har med i overvejelserne, når du skal have ny hjemmeside. En del af tingene er noget du også kan implementere med det samme.

Hvis du har feedback på vores hjemmeside, eller bare gerne vil tage en snak om nogle af pointerne, er du meget velkommen til at skrive til mig på hc@become.dk eller ringe direkte til mig på 26703694. Jeg ser frem til at høre fra dig.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: